top of page

Google SEO

E-ticaret sitelerinin satış payının artırması için en önemli önceliği arama motorlarının en üstünde yer almasıdır. Lakin ücretli bir reklam vererek sizi en üst yere yerleştirebiliriz, ama orada uzun süre kalabilmek size çok maliyet yansıtacaktır. İşte tam burada uygun fiyat ile kalıcı olarak üst sıraya yerleşmek istiyorsanız, e-ticaret SEO çalışması buna imkan verecektir.

Uygun SEO çalışması yapmak için birkaç adımın atılması gerekir. İlk olarak, kullanıcıların arama motorlarına girdiği en alakalı ve popüler terimleri belirlemek için anahtar kelime araştırması gereklidir. Ardından, bu anahtar kelimeler stratejik olarak web sitesinin içeriğine, meta etiketlerine ve başlıklarına dahil edilmelidir. Ayrıca, hızlı yükleme hızı ile kullanıcı dostu bir web sitesi tasarımı sağlamak SEO başarısına katkıda bulunur.

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) tüm web sitenizi arama motoru sonucu sayfalardaki görünürlüğünü artırmak için optimize etmektir. Web sitenizin organik trafiğinizi geliştirmenize yardımcı olur. Şimdi, SEO yapmak söz konusu olduğunda, alabileceğiniz birkaç önemli adım var. İşte size başlamak için bazı genel noktalar:

 

1. Anahtar Kelime Araştırması: İnsanların web sitenizle ilgili içerik ararken yaygın olarak kullandığı ilgili anahtar kelimelerle başlayın. Bu anahtar kelimeler web sitenizi daha sonra optimize etmek için çok önemli olacaktır.

2. On-Page Optimizasyonu: Bu, web sayfanızda çeşitli elementleri optimize etmeyi içerir, başlık etiketleri, meta açıklamaları, başlıklar ve içerik, seçtiğiniz anahtar kelimelerle. İçeriğinizin doğal olduğundan ve hem arama motorları hem de ziyaretçileriniz için ilgi duyduğunuzdan emin olun.

3. Kalite İçerik: Yüksek kaliteli, bilgilendirici ve ilgi çekici içerik oluşturmak önemlidir. Sadece okuyucunuzu çekmiyor bunun yanında arama motorlarının web sitenizin önemini ve değerini anlamalarına yardımcı oluyor.

4. Link İnşaası: Web sitenize geri dönen güvenilir ve bağlantılar ağı oluşturmak arama sıralamanızı önemli ölçüde etkileyebilir. Web siteniz ile ilgili saygın web sitelerinden gelen bağlantıları elde etmeye odaklanın.

5. Kullanıcı Deneyimi: Web sitenizin kullanıcı dostu olduğunda emin olun ve ziyaretçiler için olumlu bir deneyim geçirmesini sağlayın. Sitenizin yükleme hızını optimize edin, mobil dostu yapın ve kolay gezinim imkanı sağlayın.

6. Düzenli Güncellemeler: En son SEO trendleri, algoritmaları ve en iyi uygulamalarla güncel kalın. Arama motorları sürekli olarak gelişti, bu yüzden stratejinizi buna göre adapte etmek önemlidir. Unutmayın, SEO devam eden bir süreçtir ve önemli sonuçları görmek için zaman ve sabır gerektirir. Profesyonel rehberlik aramak veya SEO bilginizi artırmak için daha fazla araştırma yapmak her zaman yararlıdır. SEO çalışmalarınızda iyi şanslar dileriz.

Teknik Analiz ve işlemlerimize Örnek

falbahcem.com sitesine kapsamlı SEO danışmanlığı sağlamak,   

• Düzenli bir organik trafik akışı sağlanması hedeflemek,   

• Ortak olarak belirlenecek kategoriler ve anahtar kelimeler üzerinde çalışmalar yapmak,   

• Üçüncü parti ücretli SEO araçları (Ahrefs, Screaming Frog SEO Spider, SEMrush, Searchmetrics gibi) kullanarak verilen hizmeti desteklemek,   

• Araçlardan elde edilen verileri doğru yorumlamak,   

• Bu çalışmalar her ay yapılacak düzenli toplantılar ve online raporlama araçları ile düzenli olarak Shaya marka yöneticileri ile paylaşmak,   

• Düzenli Performans takibi ve büyümeyi geliştirecek yeni stratejiler önermek,   

• Websitelerinde yer alan tüm teknik hataların giderilmesi için gerekli yönlendirmeleri yapmak   

• Mevcut site alt yapılarında SEO anlamındaki ihtiyaç duyulan geliştirmeleri çıkarıp marka ile paylaşmak,   

• Site alt yapısı SEO anlamındaki teknik geliştirmeye izin vermiyorsa hedefe koşmak için alternatif çözüm öneriler sunmak,   

• Düzenli Black List ( Negatif Baclink ) Kontrolü yapmak,   

• Proaktif, müşteri odaklı ve Shaya markalarının verimliliğinde etkili strateji ve öneriler sunmak,   

   

   

Ajans; yukarıda sıralanan Hizmetler’i gereği gibi yerine getirebilmek adına aşağıdaki Hizmetler’i sunacaktır:   

a.SEO Audit:   

• Hedeflerin Belirlenmesi   

• Mevcut Verilerin İncelenmesi   

• Google Search Console Ayarları Denetimi   

• Google Analytics İnceleme    

• Hesap Ayarları Strateji Geliştirme   

• Domain Rating puanını düşüren metriklerin tespit edilip yeniden yükseltilmesi adına çalışmalar yapılması   

   

b.Teknik Optimizasyon:   

• Tarama ve İndekslenme Hatalarının İncelenmesi   

• Meta-tag Düzeltmeleri   

• 301 ve www  yönlendirmeleri ve düzenli durumu takibi   

• Alakalı ve bize dönüşüm getirebilecek kelimelerin tespit edilerek, direkt anahtar kelimeler hedeflenerek seo çalışmalarının planlanması    

• Site Dışı Bağlantı İyileştirmeleri   

• Site içi SEO (Onpage SEO) çalışmalarına paralel site dışı (OFFPage SEO) çalışmalarının yürütülmesi   

Zararlı ve zararsız backlinklerin düzenli takip ve raporlaması   

• Zararlı olan backlink’ler için gerekli düzeltme girişimlerinin bizzat ajans tarafından gerçekleştirilmesi   

• Hata Sayfalarının İyileştirilmesi   

• Site Yapısının Arama Motorları Tarafından Doğru Crawl Edilebilmesinin Sağlanması    

• Robots.txt Yapısının Kurulması   

• URL Yapısı İyileştirmeleri   

• http/https Sürüm Kontrolleri   

• Site Hızı Geliştirmeleri   

• Google page insight ve light speed verileri ışığında iyileştirmeler için teknik ekibe gerekli bilgileri ve düzeltme yollarının iletmesi   

• Görsel Optimizasyonu Çalışmaları   

• Site Yönlendirmelerinin Kurgulanması   

• Site İçi Navigasyon Kontrol ve İyileştirmeleri   

• noindex Düzenlemeleri   

• Canonical Etiketlerinin Kurulması   

• Mobil Kullanılabilirlik Geliştirmeleri    

• Sitemap Yapısının Kurulması   

• Breadcrumb Yapısının Kontrol ve İyileştirmeleri   

• Heading Yapısı Düzeltmeleri    

• Rakip Site Teknik Analizleri    

   

c.İçerik Optimizasyonları:   

• Kopya İçerik Kontrol ve İyileştirmeleri   

• Sayfa Odak Anahtar Kelime Analizleri   

• Site İçi Linkleme Yapısının İyileştirilmesi (Internal Links)    

• Sayfa İçerikleri SEO Uyumluluğunun Arttırılması   

• Rakip İçerik Analizleri   

   

d.Link Çalışmaları:   

• Mevcut Backlink Durum Analizi   

• Backlinklerin düzenli takibi ve kırık backlink tespiti halinde ilgili sayfaya yönlendirilmelerinin sağlanması   

• Sayfa Önceliklerinin Kurgulanması   

• Sayfa ve Anahtar Kelime Eşleşmelerinin Yapılması   

• Backlink İçin Uygun Sitelerin Tespiti ve İletişimi   

• Backlink İçeriklerinin Yazımı   

• Backink Yayın Sırası, Kurgusunun Hazırlanması ve Yayınlanması    

• Rakip Sitelerin Backlink ve Domain Kontrolleri   

   

e.II. Teknik Optimizasyon:   

• Sitemap içerik kontrolleri   

• Site geneli hata sayfaları kontrolü    

• Site geneli kırık link kontrolleri    

• Düzenli tarama hataları kontrolleri    

• Düzenli sunucu hataları kontrolleri    

• ...ve benzeri kontroller   

• iframe içerik kontroller   

• Siteiçi linkler status kontrolü    

• Hata sayfaları status   

• Meta-refresh kod kontrolü   

• Site uptime/downtime kontrolü    

• Kopya içerik kontrolleri   

• Eksik/kopya H-etiketleri   

• Paginated içerik azaltma kontrolleri    

• Site timeout check   

• Title-tag uzunluk kontrolleri   

•Title-tag kopya durum kontrolleri    

• JS gerekmeden sayfa okunurluğu    

• JS yönlendirme kontrolü (sadece 302 redirection var ise bunların doğru yerlerde yapıldıklarının kontrolü)   

• 302 yönlendirmelerinin doğru yapıldığının kontrolleri   

• Kaynak sıkıştırma kontrolleri   

   

f.Analiz ve Raporlama:   

• Google Analytics Trafik Verileri    

• Google Search Console Verileri    

• Anahtar Kelime Sıralamaları   

• Rakip SEO Görünürlük Durumu    

• Rakiplerin Anahtar Kelime Sıralamaları    

• Aylık Çalışmaların Raporlanması   

google-ads-anahtar-kelime-bulma-araci-1024x445.jpeg
anahtar-kelime-analizi-1024x384.jpeg
anahtar-kelime-analizi-SERP-grafigi-1024x401.jpeg
bottom of page